سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه فشار آب کم را زیاد کنیم؟

در صورت تحمل فشار کافی ، آب آشامیدنی فقط هنگام استفاده از شیر آب ، دوش ، توالت و سایر تجهیزات لوله کشی قابل توزیع است. حداقل سرعت جریان و مقادیر فشار برای هر شهر مشخص شده و بسته به نوع خاص وسایل ثابت متفاوت هستند. لذا در صورت کم بودن فشار آب، می بایست از پمپ آب استفاده شود.


آیا فشار آب کم است؟ پمپ آب بخرید


اگر فشار منبع آب برای تأمین مقادیر فشار و جریان مورد نیاز برای لوله کشی کافی نباشد ، باید یک سیستم تقویت کننده فشار آب نصب شود. به خاطر داشته باشید که نیاز به پمپ تقویت کننده آب تا حدی با ویژگی های ساختمان مشخص می شود. از آنجا که حداقل مقادیر فشار و سرعت جریان در محل وسایل نصب بوستر پمپ مشخص شده است ، احتمال نیاز به پمپ آب تقویت کننده برای ساختمان های مرتفع تر افزایش می یابد.

برخی از پمپ های تقویت فشار آب، به سوئیچ قطع فشار کم مجهز هستند تا از مکش وقتی فشار از طرف مکش به مقادیر 10 psi یا کمتر برسد، جلوگیری نماید. وقتی فشار منفی به در نظر گرفته نشود ، پدیده ای به نام کاویتاسیون رخ می دهد ، جایی که حباب های کوچک به سرعت شکل می گیرند و در آب جاری می شوند.
کاویتاسیون می تواند باعث ایجاد موج های شوک موضعی شود ، به پروانه پمپ تقویت کننده آسیب وارد کند و لرزش های مکانیکی را ایجاد کند ، که بر موتور حامل پمپ نیز تأثیر می گذارد.


انواع پمپ و آبرسانی:


در یک نگرش کلی انواع پمپ های آب و آبرسانی را از نظر نوع عملکرد و نیز از نظر نحوه قرارگیری یا استفاده، میتوان به انواع زیر تقسیم نمود:

پمپ آب خطی، پمپ های زمینی، پمپ های شناور، پمپ آب جتی، پمپ های طبقاتی، پمپ های کفکش، پمپ های استیل، پمپ های لجن کش، پمپ آب دو پروانه، پمپ های سانتریفیوژ، پمپ آب بشقابی و ... از جمله انواع پمپ های آبی می باشند. بدیهی است کاربرد و استفاده از هر کدام از آنها پس از بررسی شرایط از نظر تامین فشار آب، انتقال حجم یا دبی آب مورد نیاز و حتی غلظت و اندازه ی مواد معلق احتمالی در آب و همچنین بر اساس نظر مهندس تاسیسات و کارشناس مربوطه تعیین می شود.

بوستر پمپ که به عنوان پمپ های تقویت کننده (از لحاظ دبی و هد) مورد استفاده قرار می گیرد، عمدتا شامل بوستر پمپ های آبرسانی و بوستر پمپ های آتش نشانی می باشند.
برای مشاهده انواع بوستر پمپ های رایج آبرسانی و آتش نشانی مورد نیاز ساختمان خود، می توانید به بخش بوستر پمپ های آبرسانی و آتشنشانی دماتجهیز مراجعه نمائید.