سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهم ترین نکات در خرید رطوبت گیر

رطوب بالا در فضا بسیار آزار دهنده است چرا که بر کیفیت هوا تاثیر می گذارد و از طرفی سبب تشکیل قارچ و کپک شده و به دستگاه های الکتریکی آسیب وارد می کند. به همین دلیل دستگاه های رطوبت گیر می توانند تا حد زیادی رطوبت موجود در خانه و یا هر فضای دیگری را کاهش دهند. اما همان طور که می دانید مانند هر دستگاه دیگری، رطوبت گیر در انواع و اقسام مختلفی تولید می شوند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب راهنمای خرید رطوبت گیر را در اختیارتان قرار دهیم. با دما تجهیز همراه باشید.

راهنمای خرید رطوبت گیر

راهنمای خرید رطوبت گیر

راهنمای خرید رطوبت گیر

وجود مقداری رطوبت در فضا (حدود 30 تا 40 درصد)، نه تنها مخرب نیست، بلکه تنفس را راحت تر کرده و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. اما فضاهایی که میزان رطوبت به مقدار زیادی در آن ها بالاست، بستری را برای رشد کپک و قارچ ها فراهم می سازد.

در گذشته برای کنترل رطوبت هوا، از روش های سنتی تعویض و جایگزینی هوای مرطوب داخلی با هوای تازه خارجی استفاده می کردند. درست است که این یکی از بهترین روش ها برای رطوبت زدایی محیط محسوب می شود، اما با گرم شدن هوا و مصرف انرژی و هزینه بر بودن آن، این کار چندان به صرفه نخواهد بود.

همان طور که گفته شد، انواع مختلفی از دستگاه های رطوبت گیر وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. به عنوان مثال برخی از رطوبت گیرها بسیار قدرتمندند و برای فضاهای بزرگ کاربرد دارند، در حالی که برخی از این دستگاه ها کوچک و قابل حمل هستند که برای رطوبت زدایی فضاهای کوچک مانند یک اتاق گزینه های مناسبی هستند. برای انتخاب و خرید یک دستگاه رطوبت گیر، لازم است تا به نکات مهم راهنمای خرید رطوبت گیر توجه نمایید:

اندازه گیری فضا

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید رطوبت گیر، اندازه گیری فضاییست که قصد رطوبت زدایی از آن را دارید. به این منظور می بایست طول و عرض و ارتفاع محیط را اندازه گیری نمایید و کل حجم فضای مورد نظر را به دست آورید. عدد به دست آمده را بنویسید تا به کمک آن بتوانید پس از مطالعه ویژگی ها ، میزان قدرت و قیمت دستگاه رطوبت گیر، دستگاه مورد نیاز خود را با توجه به بودجه انتخاب نمایید.

اندازه گیری میزان رطوبت فضا

یکی دیگر از کارهای مهمی که پیش از اقدام به خرید دستگاه رطوبت گیر باید انجام دهید، اندازه گیری میزان رطوبت در فضا می باشد که شما می توانید این کار را به راحتی با یک دستگاه رطوبت سنج انجام دهید. توجه داشته باشید که میزان رطوبت طبیعی در فضای یک خانه یا ساختمان، بین 35 تا 40 درصد می باشد. چنانچه دستگاه میزان رطوبت را چیزی بیش از 60 درصد نشان داد، بدان معنیست که شما باید از یک دستگاه رطوبت گیر استفاده نمایید.


ادامه در لینک زیر:


http://blog.damatajhiz.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%b7%d9%88%d8%a8%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%b1/